Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Köpvillkor


Leveranstid
Alla försändelser skickas som senast dagen efter att betalningen har registrerats hos oss.


Frakt
Frakt tillkommer på varje paket om inte annat uppges. Alla paket skickas via Postnord som Företagspaket till ditt närmaste Service point / uthämtningsställe.  


Ej uthämtade paket
Se till att ange en giltig leveransadress. Om vi får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller ej hämtats ut inom Postnords liggtid debiteras det en kostnad om 300 kr samt en ny fraktkostnad om vi ska skicka om paketet. Ingen återbetalning sker för icke uthämtade försändelser. Vi mailar kunden på angiven e-postadress om vi får tillbaka ett paket och avvaktar svar från kunden. Kunden måste svara till oss inom 10 dagar.

Postnords liggtid är 10-14 dagar från att paketet anlänt till utlämningsställe, ca en vecka från att du har aviserats via brev.


Ångerrätt
Som privatperson har du alltid en lagstadgad ångerrätt och den gäller även utan motivering. Ångerrätten gäller inte företagsbeställningar. Under 14 dagar från att du gjort din beställning kan du ångra den. Har du redan mottagit din beställning, måste den returneras till oss i originalskick, oöppnad och fortfarande förseglad. 


Reklamation
Om din mottagna vara inte skulle motsvara det vi beskriver på vår hemsida, om den har skadats under transporten eller den har ett annat fel, kan du reklamera den till oss. För närvarande tar vi emot reklamationer endast via e-post. Din reklamation tillsammans med eventuell dokumentation om felet skall mailas till [email protected] inom 10 dagar från att du mottagit din försändelse. 


Retur
Om du ska returnera en vara till oss, kontaktar du oss först för en retursedel inom 10 dagar från att du mottagit din försändelse. Du skickar returen till: Jezebel, c/o Feeling Fierce, Tulegatan 6, 172 78 Sundbyberg, Sverige.


Företagspaket
Vid angivande av felaktig leveransadress, leveranshinder eller ändring av utkörningsadress debiteras för Postnords kostnader. Var noga med att ange om du eller ditt företag finns och/eller arbetar på en c/o-adress, t ex inhyrd i en salong. Du måste också vara anträffbar på den adress du angivit eller kommit överens om vid Postnords avisering mellan 08.00 - 17.00. Postnord lämnar ej ut paket till annan än adressaten, som måste legitimera sig. Alternativt kan du på din order ange att du vill ha leveransen till en SERVICEPOINT-adress där du själv kan hämta.


Sekretess
Vi skyddar dina personliga uppgifter och lagrar information med hjälp modern informationsteknik. All hantering sker enligt EU-direktiven för personuppgifter, så kallad GPDR. Vi använder dina uppgifter för att kunna erbjuda våra tjänster på ändamålsenligt sätt, för att kunna informera dig om nyheter och ändringar på vår hemsida och i statistiska ändamål. Din information sparas så länge det är nödvändigt och krävs av oss enligt lagen. Hela vår personuppgiftspolicy finns att läsa här.


Vid frågor
Kontakta oss på [email protected]